Kærlighed ved første sting af Tilly Walnes

Kærlighed ved første sting af Tilly Walnes, 2015. Politikens Forlag. Opr. udgivet som Love at first stitch. Antal stjerner: 5/5

Jup. Det er helt rigtigt. Det her er første gang jeg anmelder en faglitterær bog herinde. Fra nu af vil jeg fra tid til anden anbefale et par faglitterære bøger og dette vil højest sandsynligt være med håndarbejde, madlavning eller litteratur i fokus.

Jeg har haft så travlt med studiet her i København, at jeg næsten ikke har fået lavet nogle kreative projekter, men det stopper nu. Efter aflevering af opgaver begyndte jeg at se The Great British Sewing Bee igen og bestilte denne hjem fra biblioteket. Tilly Walnes deltog for et par år siden og lige siden har jeg fulgt hendes blog troligt. Så troligt at jeg endda får e-mails med opdateringer hver gang – hendes stil er så skøn!

Denne bog er perfekt til begyndere. Hun skriver meget nøjagtigt hvad man skal gøre og mønstrene er inkluderet. Der er flere variationer af modellerne og min første impuls var: “Lad mig smide alt mit tøj ud og sy min egen garderobe ud fra mønstrene! ” Jeg indså dog hurtigt, at det ville tage mere end et par dage at lave det og når bogen skal returneres, får jeg selv købt den. Mønstrene er ganske vist moderne nu, men snittene på mønstrene er så simple, at man også kan bruge det samme mønster om 20 år og stadig være moderne.

Så hvis i vil i gang med at sy, så kan jeg helt bestemt anbefale denne fantastiske bog (og psst, tv-programmerne er bestemt også værd at se hvad enten du er nybegynder eller øvet syerske)

 

Skriv et svar

