Til bogreception hos Hr. Dirksen

Sidste forår blev jeg anmelder på Bogrummet og det var med stor forventning at jeg modtog “En længsel efter noget” af Peter Solberg Dirksen. Jeg kendte ikke så meget til ham som forfatter og jeg havde heller ikke så stort kendskab til hans forlag, Skriveforlaget. Fra første side var jeg fanget af hans bog, som førte mig tilbage i tiden til hans egen ungdom, hvor jeg endnu ikke selv var født. Den førte mig også tilbage til min egen barndom, da hans første linje beskriver, hvordan han kigger over på en kirke fra min barndom. Da jeg blev færdig med at læse bogen, skrev jeg til ham på Facebook og vi skrev lidt frem og tilbage mht. bogen og jeg erfarede, at en ny var på vej.

I vinters kom jeg en dag hjem til en besked, hvor jeg blev spurgt, om jeg ville prøve at læse de første par sider i den nye bog og det siger man jo ikke nej til. For et par måneder siden tikkede en invitation til 80’er fest ind på Facebook og jeg takkede nærmest ja med det samme. 80’er fest var hans måde at fejre sin nye bogudgivelse og i september gik det endelig løs. Det var sjovt at møde manden bag bogen og der var fine taler, musik af blandt andet hans døtre, oplæsning fra en ny dansk digter og en forfatterinde, som han turnerer med for tiden. Det blev afholdt i Dansehallerne tæt på Enghave station og jeg mødte bloggerne Mie og Marie derinde, som havde set arrangementet på Plusbogs hjemmeside. Hr. Dirksen nåede jeg desværre kun at snakke kort med (mange mennesker = en meget populær mand), men det var sjovt endelig at møde ham. Det bliver bestemt ikke sidste gang, at jeg siger ja til en bogreception til ære for denne mand og jeg glæder mig til at læse den nye bog, der i øvrigt er en selvstændig fortsættelse til “En længsel efter noget” og den hedder “Et glimt af gensynsglæde” (som i kan læse mere om lige her).

Skriv et svar

