Månedlige refleksioner – Juli

Juli har været skøn! Fuld af sommer og god læsning ude ved Vesterhavet. Jeg har brugt masser af tid på at forberede mig til Louisiana Literature og interessante bøger er blevet bestilt hjem, men endnu ikke læst. Ereolen har fået en international lillesøster og det er her at jeg har læst både Coraline og The Sleeper and the Spindle på Ipad. Skønt udvalg der er derinde i øvrigt. Jeg har brugt en del tid på mit studiejob, som jeg er vild med og nyder at pendle og læse undervejs.

Antal sider:

2,229 (både dansk og engelsk)

Antal læste bøger:

12 (heraf 4 romaner, 1 biografi, 1 digtsamling og 5 graphic novels )

Jeg har denne måned formået at læse 3 bøger på engelsk og hele 9 på dansk.

Månedens citat:

 

Der var engang en konge, og kongen bad sin yndlingstroldmand om at lave et magisk spejl til sig. Spejlet viste ikke ens spejlbillede. Det viste ens sjæl – det viste folk, som de virkelig var.

Troldmanden kunne ikke kigge ind i spejlet uden at se væk. Kongen kunne ikke kigge ind i det. Hoffolkene kunne ikke kigge ind i det. En kiste fuld af guld og rigdomme blev udlovet til en hvilken som helst undersåt i dette fredelige land, som kunne kigge ind i spejlet i tres sekunder uden at se væk. Men ingen kunne.

Jeg vil mene, at KZ er dette spejl. KZ er dette spejl, men med en afgørende forskel. Man kan ikke se væk.”

Brun Sne af Martin Amis

Arrangementer:

Ingen denne måned desværre.

De bedste bøger:

Brun Sne af Martin Amis. En af de bedst skrevne bøger i år og min begyndelse til hans forfatterskab.

Daddy-Long-Legs af Jean Webster. Jeg fandt først ud af i år at en af mine gamle yndlingsfilm var baseret på en bog og jeg glæder mig allerede til at læse den næste. Man kan i øvrigt finde den gratis på Project Gutenbergs hjemmeside.

Blå Nætter af Cecilie Sund Kristensen. Jeg var glædeligt overrasket denne lille digtsamling og ser frem til mere fra hendes side.

De mindre gode bøger:

Jimmy Corrigan. Jeg havde store forventninger, men den var lidt.. ja.. mærkelig..

Alt i alt

Jeg har ikke fået blogget så meget igen på det seneste, men til gengæld har jeg fået læst en hel del. Jeg har stadig Madame Bovary liggende på natbordet og på et tidspunkt får jeg den læst færdig. August bliver travl på den gode måde – studiet starter snart igen, jeg skal et smut til det jyske, denne weekend camping, snart Louisiana Literature (hvor jeg tager afsted alle fire dage med en medstuderende) og ikke mindst har jeg nogle eksamener der skal overstås. Travl, men god måned forude 🙂

Hvad med jer? Skal i også på Louisiana Literature denne måned?

Skriv et svar

