#Litterære Links – Inspiration til læsning

Min computer er til rep og må derfor i disse dage bruge min kærestes bærbare. Det resulterer i nogle lidt kortere indlæg, da mine billeder er på eksterne harddiske her og der i lejligheden (ja, jeg er for doven til at sætte dem i). Sidste gang handlede det om podcasts og i dag skal det handle om hjemmesider, hvor man kan blive inspireret. Here we go!

Den første jeg vil nævne er selvfølgelig Goodreads. De fleste af jer bruger den sikkert hyppigt i forvejen, men jeg vil alligevel lige nævne den alligevel. Jeg bruger den både til at tracke min læsning og min TBR-liste derinde er alt, alt for lang. Men jeg bruger listefunktionen derinde til f.eks. at finde mindre hypede klassikere, som jeg BØR læse og til at genopdage de bøger, som jeg har læst som barn.

Et andet sted, hvor jeg både finder smukke billeder af bøger og læselister, er på Pinterest. Herinde kan man finde utrolig mange links til alt muligt – det er blandt andet her at jeg fandt Rory Gilmore listen, fik tilføjet Catcher in the Rye til min TBR efter at have set så mange links til den (såsom: bogen, du ikke fik læst i high-school, men som du bør læse) og ikke mindst de litterære jokes (som jeg ofte deler på Bogrummet’s Instagram-profil).

Hvis du virkelig er i tvivl om, hvad du skal læse, men alligevel har en vag idé om hvad du har lyst til at læse af genre/forfatter, så kig på whatshouldireadnext.com. Her kan du skrive titler eller forfatternavne, som du i forvejen er vild med, og så giver den dig en liste over bøger, der kunne være interessante og hvis du opretter en profil, er det muligt at gemme dine lister. Jeg søgte f.eks. på Anne of Green Gables og listen fortalte mig, at der var andre bøger af Montgomery samt Det Lille Hus på Prærien (som jeg også var vild med som barn).

Hvad med jer? Hvis i vil inspireres til læsning, hvor opsøger i det henne?

2 thoughts on “#Litterære Links – Inspiration til læsning

  1. BØGER PÅ STRIBE 11. marts 2015 / 17:08

    Jeg er også rigtig glad for Goodreads. Det er nemt og ikke tidskrævende, hvilket gør, at jeg bruger app’en en del. Dog, tror jeg, at der er mange funktioner på Goodreads, som jeg slet ikke har opdaget endnu.

    Derudover er jeg også rigtig glad for Instagram, hvor jeg finder en stor del af min inspiration til nye læseoplevelser.

    Like

    • Ann-Kristine 16. marts 2015 / 21:20

      Det er skønt med Goodreads – jeg ved ikke hvordan jeg ellers ville kunne holde styr på hvor mange jeg læste om året 🙂

      Like

Skriv et svar

