#Bibliofile refleksioner – Februar

Februar kom ud af det blå og pludselig er det marts i morgen. Studiet startede igen og studielæsning har taget en del af min tid. Desværre. Jeg har dog altid haft en bog på mig og sneget lidt læsning ind hist og her. Februar bragte også en re-eksamen i kommunikation, som der også skulle læses til. Digtsamlinger og anmeldereksemplarer har præget denne måned og glæder mig til at få anmeldt Franzen (som jeg har glemt på billedet)(desuden skulle Jansson & Marsh afleveres på biblioteket). En video er i dag blevet lagt op og en Twitter-konto er blevet oprettet – med større succes end forventet. Februar bragte også en weekend på Vestkysten med sig, hvor jeg fik nydt familietid med mine forældre og min kærestes familie. Den kommende måned bliver knap så travl på studiet og der er allerede nu plottet et par litterære arrangementer ind i kalenderen, som jeg glæder mig rigtig meget til.

Antal sider:

1,420 sider.

Antal læste bøger:

8 (heraf 5 romaner og 3 digtsamlinger)

Jeg har denne måned formået at læse 1 engelsk bog og 7 på dansk (Heraf var 3 originalt på engelsk, 4 på dansk og en på svensk)

Månedens citat:

”Der var engang én der sagde

at jeg ikke var værd at samle på

Der er også kun et eksemplar

så det ville i hvert fald have været

en meget overskuelig samling”

– Morten Reimar

Arrangementer:

Desværre ingen litterære arrangementer denne uge, men skal snart se Helle Helle på biblioteket samt ind til KBH Læser.

De bedste bøger:

Digtsamlingerne af Morten Reimar var virkelig fantastiske. Jeg har ikke altid været glad for digte, men havde svært ved ikke at læse alle digtene på én gang.

Billedhuggerens datter af Tove Jansson var nærmest ubeskrivelige – jeg blev hevet tilbage til egne barndomsminder ved at læse om hendes og det er bestemt ikke den sidste bog jeg læser af hende. Sommerbogen er nok den næste bog jeg vil få fat i, har i læst den?

De mindre gode bøger:

Denne måned har jeg været rigtig glad for de bøger, som jeg har læst, så heldigvis ingen i denne kategori.

Alt i alt

Åh, hvor ville jeg ønske, at jeg havde haft mere læsetid. Jeg har fået tilsendt skønne bøger vha. Bogrummet og vores nye hjemmeside er snart klar, hvilket bliver skønt. Jeg har været tæt på at sende kæmpestore bogordrer afsted online (Saxo Plus lokker virkelig med de priser) og formåede at købe en masse bøger for et par dage siden. Men hvor skal jeg finde plads?

 

Jeg håber at i har haft en skøn måned – har jeres også været for travl til meget læsning? Hvad har i elsket af bøger og hvad har skuffet?

 

Skriv et svar

